سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخل ننگ است و ترس نقصان ، و درویشى کند کننده زبان زیرک در برهان ، و تنگدست بیگانه در دیار خود بر همگان . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :20
بازدید دیروز :4
کل بازدید :24535
تعداد کل یاداشته ها : 27
103/2/14
5:12 ع

به گزارش شریان نیوز،شرق نوشت: دقیقا 10 ماه بعد از اتفاق، به رسانه‌ها درز پیدا کرد؛ هشت‌بار تلاش تیم دونالد ترامپ برای تماس با رئیس‌جمهوری ایران. دو ماه مانده به دور جدید اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری صلاح دیدند تا به رسانه‌ها و افکار عمومی خبر بدهند که در حاشیه دور قبلی مجمع، ترامپ هشت‌بار تلاش کرده تا با روحانی صحبت کند، اما پاسخ حسن روحانی منفی بوده است. حسن روحانی در نخستین تجربه حضورش در نیویورک در کسوت رئیس دولت یازدهم، یک تماس تلفنی 15 دقیقه‌ای با باراک اوباما داشت که منجر به آغاز گفت‌وگوهای وزرای خارجه آمریکا و بعد از آن مذاکرات هسته‌ای در سطح وزرای خارجه 1+5 شد. اما به گفته واعظی در سفری که سال گذشته رئیس‌جمهوری برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفتند، ترامپ هشت‌بار برای ملاقات با رئیس‌جمهوری ایران تماس گرفت. 

البته محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نگفته که آقای روحانی در پاسخ به این تماس‌ها چه گفته و اصلا تماسی برقرار شده است یا خیر؟

اما یک مقام آگاه در تیم همراه رئیس‌جمهوری در نیویورک به خبرنگار «شرق» توضیح داد که «چند نوبت تماس تلفنی از سوی تیم دونالد ترامپ برای ملاقات با آقای روحانی برقرار شد و حتی پیغامی ارسال شد». این منبع خبری توضیح داد که «این تماس و پیغام دقیقا بعد از سخنرانی دونالد ترامپ انجام شده بود که حسن روحانی در مواجهه با این درخواست گفته صحبت‌های ترامپ در سخنرانی مجمع عمومی هیچ تناسبی با این درخواست ملاقات ندارد. روحانی با این تحلیل که این روش مناسبی برای تقاضای ملاقات دادن نیست که در سخنرانی به آن کشور هجمه شود و بعد انتظار ملاقات داشته باشند».  طبق عرف مجمع عمومی سازمان ملل اولین سخنران نماینده برزیل است و دومین سخنران رئیس‌جمهوری ایالات متحده به‌عنوان میزبان است. طبق گفته مقام آگاه «شرق»، تلاش تیم ترامپ برای تماس و ملاقات با روحانی در همان روز اول مجمع عمومی سال گذشته و بعد از سخنرانی رئیس‌جمهوری آمریکا انجام شده است.  روز گذشته ماجرا از آنجا بازگشوده شد که خبرنگاری از محمود واعظی، در حاشیه جلسه دولت درباره حرف‌های اخیر ترامپ پرسید.

ترامپ در حاشیه اجلاس ناتو در میانه سؤال خبرنگار بی‌بی‌سی که داشت درباره تنش رو به فزونی رابطه ایران و ایالات‌متحده می‌پرسید، پرید و گفت: «می‌دانم آنها با مشکلات فراوانی مواجه‌اند و اقتصادشان در شرف سقوط است، اما من این را به شما می‌گویم که روزی به من تلفن خواهند زد و خواهند گفت که بیایید توافق کنیم». ترامپ در حالی مدعی انتظار برای تقاضای مذاکره ایران با خود شده که اردیبهشت‌ماه با هدف واردکردن فشار به ایران برای مذاکره با خود، از برجام خارج شده و قرار است که تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند. 

اما این ادعای ترامپ در ایران بی‌پاسخ نماند. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه در نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی درباره جمله ترامپ مبنی بر اینکه گفته بود: «ایرانی‌ها برای مذاکره با ما خواهند آمد»، گفت: «نمی‌دانم آیا او شوخی کرده یا جدی گفته است، اما اینکه او به تهران زنگ بزند و تقاضای مذاکره کند، محتمل‌تر است و علائمی هم در گذشته وجود داشته است. مهم این است که با چه کسی تماس بگیرد». واعظی اما در توضیحات روز گذشته‌اش، گره این نیم‌جمله مبهم سخنگوی وزارت خارجه را که «علائمی هم در گذشته وجود داشته» باز کرده و گفته: «درباره این موضوع که ترامپ گفته است ایرانی‌ها تماس می‌گیرند، تاکنون که برعکس بوده است؛ در سفری که سال گذشته رئیس‌جمهوری برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفتند، ترامپ هشت‌بار برای ملاقات با رئیس‌جمهوری ایران تماس گرفت. این واقعیت با حرف‌های که زده می‌شود، خیلی فرق دارد. در هر صورت ما سیاست بسیار شفافی داریم و موضعمان با آمریکا کاملا مشخص است. ویژگی مردم و نظام این است که زیر بار این فشارها نمی‌روند، ترامپ باید بداند مردم ایران با مردم کره‌شمالی متفاوت‌اند». اما به ماجرای تلاش ترامپ برای تماس با حسن روحانی پیش‌تر هم ناخنکی زده شده بود: بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، هفتم آبان 96 در مورد انتشار برخی اخبار درباره ابراز تمایل رئیس‌جمهور آمریکا برای ملاقات با رئیس‌جمهوری کشورمان در حاشیه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «چنین تمایلی از سوی طرف آمریکایی مطرح شد که آقای دکتر روحانی با آن موافقت نکرد».

آن زمان یادداشتی در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده بود که از ابراز تمایل رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا برای ملاقات با رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خبر می‌داد. 

اتمسفر دگرگون 10 ماه اخیر 
حالا دوماه مانده به دور جدید مجمع عمومی سازمان ملل، بار دیگر خبر تلاش تیم دونالد ترامپ برای تماس با حسن روحانی بازنشر شده است. حالا اما اتمسفر رابطه دو کشور کاملا دگرگون شده است؛ نه تنها باراک اوبامای دموکراتی که می‌توان یک نوبت با او تماس تلفنی داشت، روی کار نیست که دونالد ترامپ جمهوری‌خواهی روی کار است که از ابتدای کارزار انتخاباتی درصدد خروج از برجام بوده است. هم‌راستا با این تفکر، ماجرای تغییر رژیم نیز از سوی برخی نزدیکان کابینه ترامپ مطرح شد. اما علی‌رغم همه این ماجراها، دونالد ترامپ زمانی تقاضای ملاقات با روحانی را داشت که چند نوبت پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را تأیید کرده و تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را نیز تمدید کرده بود. اما او در همه موعدهای تعلیق تحریم‌ها، ایران را از تمدیدنکردن دوباره هراسانده بود. همین مسیر منتهی به این شد که او در اردیبهشت‌ماه اعلام کند از برجام خارج می‌شود و حالا تمام معادلات بین ایران و آمریکا به سه دهه خصومت پیشین بازگشته است. 

چرا نپذیرفت
حسن روحانی در حالی در حاشیه مجمع عمومی تقاضای تماس با ترامپ را رد کرده است که سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی مالامال از اتهام‌زنی به ایران و هم‌سنگ‌دانستن آن با کره‌شمالی بود. او از نابودی کامل کره‌شمالی برای دفاع از آمریکا و متحدانش سخن گفت. انتقادات ترامپ اما فقط به کره‌شمالی محدود نشد و او در ادامه سخنان خود به ایران، سوریه، ونزوئلا و کوبا نیز حمله کرد. او با تکرار حرف‌های خود درباره برجام، این توافق را یکی از بدترین توافق‌های آمریکا و مایه شرمساری برای کشورش دانست. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین کوشید ایران را به‌عنوان یک کشور حامی تروریسم معرفی کند و در ادامه تهدید کرد که ممکن است به همین دلیل از برجام به صورت یک‌طرفه خارج شود. رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد اگر توافق هسته‌ای ایران پوششی برای توسعه برنامه هسته‌ای باشد، آن را نخواهد پذیرفت. فارغ از اینکه سخنرانی ترامپ کاملا علیه ایران تنظیم شده بود، شاید موانع داخلی نیز حسن روحانی را از پاسخ‌ مثبت‌دادن به این تماس برحذر می‌داشت. نگرانی از هجمه‌های مجدد به روحانی و دولتش برای تمایل به مذاکره با آمریکا، حتما یکی از نگرانی‌های رئیس‌جمهوری در این تصمیم بود. روحانی در پنج سال گذشته هنوز چوب جمله‌ای را می‌خورد که همان اوایل دولتش گفته بود: باید با کدخدا توافق کرد. 

 

منبع : شریان نیوز


97/4/28::: 7:27 ع
نظر()
  
  

معمولا افراد وقتی به بازار جهت خرید میروند به دنبال چیزهایی هستند که هم کیفیت خوبی داشته باشد وهم قیمت مناسبی به خصوص در این برهه از زمان که تنوع اجناس باعث می شود که خرید و انتخاب کمی سخت باشد.میز تلویزیون در مهم ترین بخش خانه قرار دارد برای اینکه بتوانید میز تلویزیون مورد نظر خود را از میان سایر میز تلویزیون های مشابه انتخاب نمایید باید به دو اصل قیمت ارزان و کیفیت بالا توجه کنید.پس ارزانی و در این حال با کیفیتی یک کالا را می توان اولین گزینه انتخاب هر خریدار دانست .

پس همیشه شکیلی و زیبایی در گرانی نیست بلکه در کیفیت خوب و قیمت ارزان است

همانطور که در ابتدا گفتیم یکی از موارد مهم در دکوراسیون خانگی ، میز تلویزیون است. هر تلویزیونی به میز خاص خود نیازدارد، بسته به نوع، اندازه و رنگ تلویزیون‌ها، میز تلویزیون نیز تغییر می کند. گذشته از این ، باید دکوراسیون داخل خانه را نیز مورد توجه قرارداد، به‌ نحوی‌ که نوع، رنگ و اندازهمیز تلویزیون با سایر لوازم و اجزای خانه متناسب باشد از جمله وسایلی که بایستی با یک میز تلویزیون در اتاق نشیمن هماهنگ شود، مبلمان و یا مبلمان تختخوابشو است.

   مبلمان را غالبا بر اساس رنگ ، غالب فضا و میزان فضای موجود در اتاق نشیمن انتخاب می کنند و پس از آن به انتخاب و دکور کردن میز عسلی و جلومبلی و دیگر وسایل می پردازند.
پیشنهاد می شود اگر از میزناهارخوری تان در فضای اتاق نشیمن استفاده می کنید، از میز تلویزیون و مبلمان هماهنگ و یا گاها همرنگ، برای ایجاد تناسب بیشتر در فضایتان بهره ببرید. همچنین از جمله اقداماتی که می تواند به بهتر شدن دکوراسیون اتاق نشیمن تان کمک کند، انتخاب صحیح مدل، رنگ شومینه ، رادیاتور، شوفاژ و وسایل گرمایشی تان است.
ثابت شده که در خرید میز تلویزیون ارزان، سوالاتی نسبتا مشخص به ذهن مشتریان می رسد. در این مقاله قصد داریم به سوالات رایج و نکات مفید در خرید میز تلویزیون ارزان بپردازیم:

 1-سایز میز تلویزیونی مورد علاقتان چقدر باشد؟

برخی خانواده‌ها قبل از انتخاب سایز تلویزیون، به دنبال خرید میز تلویزیون هستند. پیشنهاد می کنیم حتی اگر فعلا علاقه ندارید تا مدل تلویزیون یا مارک آن را انتخاب کنید حتما اندازه آن را بطور تقریبی انتخاب کنید بعنوان مثال اگر تلویزیون انتخابی شما 48 اینچ میباشد که طول تلویزیون 110 سانتیمتر می باشد شما نمیتوانید میزی کوچکتر از 110 سانتیمتر خریداری نمایید اگر جای کمی دارید میتوانید سایز110 سانتیمتر خریداری نمایید ولی هر چقدر میز تلویزیون انتخابی شما بزرگتر باشد زیباتر میباشد، البته شما باید فضای منزل خود را هم در نظر داشته باشید برخی از فروشندگان توصیه میکنند که میز تلویزیون از هر طرف 10 سانتیمتر بزرگتر باشد یعنی برای 48 اینچ میز، 130 سانتیمتر را مناسب میدانند.
ولی شما وقتی تلویزیون 48 اینچ را روی میزی که صفحه‌ی روی میز حدود 160 می باشد متوجه میشوید که چقدر زیباتر از میز 130 می باشد در بعضی میزها صفحه میز کوچک می باشد ولی کشو های میز در کناره های میز باعث می شود شما میز تلویزیون را بزرگتر ببینید که باز هم بسیار زیبا می شود.پس اگر نمی خواهیم تلویزیون را انتخاب کنیم، برای خرید میز تلویزیون باید پاسخ مهم ترین سوال را بدانیم:
تلویزیون مورد علاقه من چه ابعادی دارد؟ ( یا خواهد داشت؟)



2-جنس میز تلویزیون مورد علاقه‌ام چیست؟

از موارد دیگری که در هنگام انتخاب و خرید میز تلویزیون مناسب، باید به آن دقت شود، جنس رویه ی میز تلویزیون و حتی مهم تر از آن، جنس اسکلت کلی میز تلویزیون منتخب تان است
 بسته به سبک و مدل دکوراسیونی که بر فضای اتاق نشیمن تان حاکم است و یا مدلی که می خواهید آن را برای فضایتان انتخاب و اجرا کنید، می توانید از میز تلویزیون های تماما چوبی،میز تلویزیون های MDF،میز تلویزیون های GLASS فلزی و یا مدل هایی که ترکیبی از همه این مواد اولیه  هستند، استفاده کنید و با دیگر اجزای فضایتان هماهنگ کنید خوشبختانه تنوع قابل قبولی برای انتخاب میز تلویزیون وجود دارد؛ از میز تلویزیونکلاسیک و قدیمی گرفته تا مدل های میز تلویزیون نیمه مدرن و حتی مدل های میز تلویزیون تماما مدرن و شیک، همگی می توانند جذابیت منحصر به فرد خود را داشته باشند و با قرار گیری در فضایی هماهنگ و مطمئن، شما را شگفت زده کنند.

.
3-میز تلویزیون چه رنگی باشد؟
بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها دوست دارند رنگ میز با مبلمان داخلی منزل هماهنگ باشد . 
ولی باید توجه کرد شما اگر مبلمان سفید دارید اگر میز تلویزیون شما هم سفید باشد مطمئنا شما از فنون دیزاین و چیدمان منزل غافل شده اید و از تکنیک زیبایی کنتراست رنگ فضا استفاده نکرده اید و منزل شما بی روح و خسته کننده میشود ولی اگر رنگ میز تلویزیون مشکی باشد هم مبل شما بسیار بهتر دیده میشود هم اگر در دیزاین منزل شما چند رنگ استفاده شده مثلا فرش شما رنگ زرشکی دارد و مبلمان شما رنگ کرم میباشد باز هم رنگ مشکی بسیارمناسب می باشد. چون منزل شما چند رنگ میشود و باز هم جالب نیست ولی اگر مبلمان شما رنگ قهوه ای میباشد شما از رنگ قهوه ای یک پرده تیره تر یا روشن تر از مبلمان خود استفاده کنید
اگر کف منزل شما پارکت میباشد شما میتوانید رنگ مشکی یا رنگ قهوه ای تیره یا روشن تر از پارکت را برای میز ال سی دی خود استفاده کنید بسیار جذاب میشود مخصوصا اگر از رنگ قهوه ای با اختلاف رنگ از پارکت استفاده کنید سعی کنید میز تلویزیون هایی که از چند رنگ در ساخته شده استفاده نکنید چون به سرعت شما را خسته میکند و خیلی سریع از مد خارج میشود.
هیچگاه سعی نکنید رنگ میز تلویزیون خود را با جا کفشی منزل هماهنگ کنید چون جا کفشی در دیزاین منزل جایگاه بسیار پایین تری نسبت به میز تلویزیون دارد و وقتی رنگ میز تلویزیون با جا کفشی یکی میگردد جذابیت وجایگاه میز تلویزیون بسیار پایین می آید.
چنانچه محل قرار گرفتن میز تلویزیون شما نزدیک پرده می باشد شما باید رنگ میز تلویزیون را با توجه به رنگ پرده انتخاب کنید اگر رنگ پرده شما کرم می باشد رنگ میز تلویزیون قهوه ای و اگر رنگ پرده شما زرشکی رنگ میز تلویزیون مشکی انتخاب خوبی است.

بعضی افراد این فکر به ذهنشان میرسد که آیا میز تلویزیون را با کابینت آشپزخانه ست کنند یا خیر؟
در پاسخ باید گفت اگر میز تلویزیون و کابینت آشپزخانه در یک خط دید قرار دارد خوب است و انتخاب رنگ میز تلویزیون از قاعده رنگ کابینت پیروی میکند ولی اگر در یک خط دید قرار ندارد لازم نیست با رنگ کابینت آشپزخانه ست شود.
در انتخاب میز سعی کنید ازمیز های متحرک (Move Tabel )استفاده کنید. تا همیشه در تغییر دیزاین منزل حس خوبی داشته و نگران اندازه میز نباشید. میزها ی متحرک باید طوری
طراحی گردیده باشد که با جدا شدن قسمت دوم، قسمت اول که تلویزیون روی آن قرار گرفته واژگون نگردد تا میز و تلویزیون آسیب نبینند.


4-طریقه اتصال تلویزیون به میز تلویزیون چگونه باشد؟
آیا می‌خواهید تلویزیون را روی پایه های خود قرار داده، یا آن را به وسیله براکت به میز تلویزیون ببندید؟ یا شاید هم از مدل های میز تلویزیون پشت دار خوشتان بیاید – مدل هایی که یک صفحه چوبی یا فلزی در پشت آنها وجود دارد و تلویزیون به آن بسته می‌شود؟ هر چند تلویزیون های جدید از ثبات خوبی روی پایه های خود برخوردارند، و میز تلویزیون های جدید هم از این نوع هستند، اما همچنان بعضی خانواده ها دوست دارند تلویزیون را به حالت کاملا محکم به جایی ببندند که شما هم باید ببینید کدام حالت را بیشتر دوست دارید.

نتیجه گیری:
قبل از خرید حتما وسایلی که برای قرار دادن در میز تلویزیون درنظر دارید، را کامل به ذهن بسپارید تا میز تلویزیونی را انتخاب کنید که برای همه آن وسایل، فضایی مناسب و مخصوص داشته باشد.
در هنگام خرید میز تلویزیون ابتدا باید به جنس پایه ها توجه کرد، زیرا فشار کل وزن میز تلویزیون و تمام وسایلی که رو و داخل آن قرار می گیرد، روی پایه هاست. میز تلویزیون های موجود در بازارعموما از نئوپان، شیشه، فلز و ام دی اف ساخته می‌شوند. در نظر داشته باشید نئوپان، فلز و ام‌ دی‌اف مقاومت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. همچنین باید گفت که ام دی‌اف جایگزین خوبی برای چوب است و وزن کمتری نسبت به میز تلویزیونچوبی دارد.اگر در خانه جایی را برای قرار دادن میز تلویزیون در نظر گرفته اید که از لحاظ اندازه، محدودیت هایی دارد، علاوه بر انتخاب میز مناسب با سایز تلویزیون، ابعاد دقیق میز تلویزیون را هم در انتخابتان درنظر بگیرید. در نظر داشته باشید که میز تلویزیون شیشه‌ای که خریداری می کنید از شیشه‌های نشکن ساخته‌ شده باشد. با در نظر گرفتن مواردبالا، می توانید بهترین انتخاب را برای اتاق نشیمنتان داشته باشید و به زیباسازی هرچه بیشتر فضا کمک کنید.

منبع : فروشگاه ایران ارزان


97/4/25::: 5:29 ع
نظر()
  
  


کالاسودا_باید دید آیا Google Play حرفی تازه برای گفتن دارد یا اینکه می خواهد فقط در کنار iPhone X قرار بگیرد؟

 

تلفن همراه جدید شرکت گوگل به نام Pixel 3 و 3XL تفاوت بسیاری با مدل Pixel 2 و Pixel 2 XL دارا می باشد.

شرکت گوگل از ماه سپتامبر 2017 که از تیم سخت افزاری HTC استفاده کرد دچار تغییرات اساسی گردید که باعث شد تا سیستم عامل مخصوص به خود رو بازار عرضه کند و نکته جالب اینکه صفحه نمایش اون نیز دچار تغییرات زیادی شده است و این دقیقاً همان کاری است که اَپِل با iPhone X انجام داد.

گوگل تصمیم دارد که به زودی از مُدل جدید و پرچم دار خود رونمایی کند. ( البته خبرهایی در زمینه تولید Pixel Wear Os SmartWatch شنیده می شود.) مُدل کنونی Pixel دارای دوربینی منحصر به فرد و سیستم نرم افزار فوق العاده ای نیز می باشد که اندروید تغییرات جدید خود رو اول از همه برای Pixel تولید می کند. نکته دیگر اینکه در نسخه جدید اندروید که Android P نام دارد ویژگی ها و افزونه هایی تعبیه شده که هنوز در iPhone قرار داده نشده است.

اما به هر حال مشکلاتی در راه وجود دارد. کمپانی گوگل تصمیم دارد تا از مشکلاتی که در زمان تولید Pixel 2 XL مواجه بود جلوگیری کند تا تلفن همراه بی نقصی رو راهی بازار کند. البته این شرکت تصمیم گرفته تا گارانتی ای رو برای صفحه نمایش در نظر بگیرد.

در مورد طراحی این تلفن همراه خبرها و شایعات و مُدل های نمونه بسیاری منتشر شده است و امروز قصد داریم تا به بررسی کُلی این تلفن همراه بپردازیم و جزئیاتی در این زمینه به شما عزیزان بگوییم.

Pixel 3 در اکتبر 2018 به بازار عرضه می شود؟






شرکت گوگل اولین مدل Pixel XL در تاریخ 4 اکتبر 2016 به بازار عرضه کرد و تلفن همراه Pixel 2  و Pixel 2 XL هم دقیقاً 1 سال بعد به بازار عرضه شد. ما اعتقاد داریم که این شرکت این برنامه زمانی رو رعایت خواهد کرد و از مدل جدید گوشی خود در ماه اکتبر پرده برداری خواهد نمود.

اولین تلفن همراه با سیستم عامل Android P


 

قطعاً در تلفن همراه جدید گوگل از سیستم عامل Android P رو نمایی خواهد شد چون به هر حال این تلفن همراه قرار است پرچم دار این شرکت باشد. البته شرکت گوگل از دو نسخه بتا این اندروید رو نمایی کرده است اما مدل رسمی اون قطعاً هم زمان با عرضه Pixel 3 خواهد بود.

شرکت گوگل همچنین تصمیم دارد که تا از تعداد کلیدهای فیزیکی تلفن همراه کاهش دهد.

Edge یا لبه دار شدن Pixel 3


 



یک سری از قابلیت های اندروید P احتمالاً با Edge بودن تلفن همراه رابطه مستقیم دارد و به همین خاطر احتمالاً در طراحی این گوشی Edge بودن نیز لحاظ خواهد شد. شاید شرکت گوگل این خبر رو تکذیب کنند اما اعمال این تغییرات کاملاً امکان پذیر خواهد بود و شاید به زودی خبرهایی در این زمینه به صورت رسمی منتشر گردد.

شارژر Wireless برای این تلفن همراه


 

 بعد از عرضه نسخه بتا دوم اندروید P ، برنامه نویسان این شرکت متوجه شدند که می توانند گزینه شارژر Wireless برای این سبک از تلفن همراه استفاده کنند. یک شایعه دیگر در مورد این تلفن همراه وجود دارد شیشه ای بودن بخش پشت این گوشی می باشد. البته گوگل در زمان تولید Nexus 6 و Nexus 5 از این ویژگی استفاده اما بعد از مدت زمانی این کار متوقف کرد.

وجود دو دوربین برای بخش جلویی تلفن همراه





احتمالا برای این دوربین جلوی این تلفن همراه خلاقیت جذابی رو شاهد باشیم. شایعات از نصب دو دوربین جلو برای این تلفن همراه خبر می دهند.

یک خبرگزاری آلمانی هم با استناد به منبع موثق خود این موضوع رو اطلاع داده است که شرکت گوگل به تازگی قراردادی با یک تولیدکننده تایوانی امضا کرده و قصد دارد از سخت افزار جدیدی برای صفحه نمایش خود استفاده کند.

شکل ظاهری همانند Pixel 2



با توجه به عکس های منتشر شده از ظاهر احتمالی Pixel 3 می توانیم بگوییم که این تلفن همراه ظاهری همانند Pixel 2 خواهد داشت البته در زمینه پردازشگر هم احتمالا شبیه Pixel 2 خواهد بود. البته شاید این عکس ها در آینده تکذیب شود و اصلاً محصول نهایی شکل دیگری داشته باشد.

نبرد احتمالی این تلفن همراه با iPhone در سال 2018



 




این تلفن همراه پیشبینی شده است که بتواند نبردی فوق العاده با مدل 999$ iPhone X داشته باشد. قیمت Pixel 2 64GB هم اکنون در بازار از 649$  شروع و قیمت Pixel 2 XL از 849$ شروع می گردد.

 

اَبَر چیپ برای تلفن های همراه Pixel ؟





شرکت گوگل در خبری اعلام کرده است که می خواهد تلفن های همراه جذاب و با پردازنده های قوی و چیپ های استثنایی راهی بازار کند. البته در این زمینه شرکت اَپِل هم کارهایی انجام داده است و خبرها حاکی از تولید iPhone SE 2 در ماه سپتامبر می باشد.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید، شما عزیزان می توانید نظرات خود رو در مورد این خبر با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.


ویدئو :گوشی جذاب و جدید شرکت گوگل به نام Pixel 3 



منبع : شهرخبر

 

 


  
  

تاکسی های اینترنتی در طول پنج سال گذشته به دلیل ضعف قوانین حمل ونقل در کشورهای اروپایی و آسیایی به شدت محبوب شدند، اما از نظر کارشناسی مهمترین مسئله چالش برانگیز در مورد تاکسی های اینترنتی عدم وضع قوانین و مقررات خاص مستلزم این صنعت نوین است.

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، با توجه به وضع قوانین خاص و به روز مربوط به مدیریت تاکسی های اینترنتی در کشورهایی از جمله انگلستان و آمریکا، متاسفانه بعضی از شرکت هایی که از غرب به شرق مهاجرت کرده اند از خلاء قوانین موجود در کشورهای میزبان برای سود بیشتر بهره می برند. 

به دنبال محبوبیت روزافزون اپلیکیشن های درخواست تاکسی در کشورهای جهان، متاسفانه در این کشورها مسئولان در به روزرسانی قوانین موجود یا وضع قوانین جدید برای پوشش شرایط و وظایف جدید شرکت های درخواست تاکسی اینترنتی، عملکرد ضعیفی داشته اند. 

با انتشار اپلیکیشن درخواست تاکسی Go-Jek در سال 2015 در مالزی، تحول سریعی در صنعت حمل ونقل درون شهری جاکارتا به وقوع پیوست. این سیستم با ثبت نام اولیه رانندگان موتورسیکلت های محبوب و ارزان در مرکز شهر به سرعت به محبوبیت دست یافت و بازار تاکسی های محلی را به شدت تحت تاثیر قرار داد. 

بعضی از شرکت های تولیدکننده تاکسی در مالزی به شدت از وضع موجود شکایت و فعالیت این اپلیکیشن ها را خارج از قانون قلمداد کردند و همین مسئله باعث شد که ضعف دولت در وضع قانون برای تاکسی های اینترنتی آشکار شود. 

مهمترین شکایت رانندگان تاکسی از اپلیکیشن های درخواست تاکسی، هزینه بسیار پایین و غیر منطقی خدمات است، چرا که وضع موجود به طور کلی بازار تاکسیرانان محلی را نابود کرده است. 

گزارش ها نشان می دهد که این مشکل به محض ورود تاکسی های اینترنتی در اکثر نقاط جهان مشاهده شده است و رانندگان تاکسی های درون شهری را با چالش جدیدی مواجه کرده است. 

مثلا دولت تایلند هنگام مواجه با شکایت تاکسیرانان مبنی بر هزینه پایین و غیر منطقی تاکسی های اینترنتی با وضع یک قانون مبنی بر ممنوعیت استفاده از خودروهای شخصی برای حمل مسافر تا حدودی این مشکل را برطرف کرد. 

دولت فیلیپین نیز به دنبال قانونی کردن تاکسی های اینترنتی با مشکلی مشابه اما در ابعاد جدید مواجه شد. شرکت خدمات حمل ونقل فیلیپین با ارائه مجوز به شرکت های درخواست اینترنتی تاکسی با این دید مثبت که آنها مشکل حمل ونقل شهر را برطرف می کنند، در نهایت با یک بحران ترافیکی در مرکز شهر مواجه شد. بررسی های اولیه نشان داد که به دنبال تمایل کنترل نشده مالکان خودروهای شخصی برای ورود به این نرم افزارها، ترافیک نقاط مرکزی پایتخت به شدت افزایش یافته بود. در واقع این معضل صرفا به خاطر ورود خودروهای بیشتر به مرکز شهر برای درآمدزایی بیشتر بود. 

بحران ورود صنعت نوظهور تاکسی های اینترنتی در کشورهای شرق آسیا تا مرحله ای پیش رفت که شرکت های صاحب نام در این کشورها مثل Grab به انحصارطلبی مجازی متهم شدند. 

با ورود کارشناسان اقتصادی به بحران تاکسی های اینترنتی مشخص شد که با توجه به شکایت رانندگان فعال مبنی بر پایین بودن درآمد در مقایسه با کارکرد خودرو، این مسئله ثابت شد که شرکت های تاکسیرانی اینترنتی با سیاست مشتری بیشتر، درآمد کمتر و سود پایدار به نوعی حق رانندگان را با پایین آوردن کرایه پایمال کنند. 

مثلا رانندگان خودروهای شخصی در مالزی پس از ثبت نام در اپلیکیشن Go-Jek بیشتر به دنبال رسیدن به سقف درآمد روزانه یعنی 30 دلار با انجام تعداد مشخصی از سفرهای روزانه هستند. 

مطالعات کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که متاسفانه مدیران شرکت های درخواست تاکسی اینترنتی پس از رسیدن به ثبات و جذب سرمایه کافی به صورت تدریجی قوانین جدیدی را وضع می کنند که به ضرر رانندگان تمام می شود. 

همچنین از نظر کارشناسان، مدل اقتصادی طرح تاکسی های اینترنتی نیز با چالش فراوانی روبرو است، مثلا این شرکت ها هرگز نمی توانند بدون ارائه خدمات تخفیف ویژه در مقایسه با تاکسی های رسمی فعالیت کنند، پس همین مسئله به نوعی انحصار مجازی تلقی می شود و در این میان بیشتر حقوق کسانی ضایع می شود که رسما از تاکسی درآمد کسب می کنند. 

بحران تاکسی های اینترنتی در کشورهای شرق آسیا نشان می دهد که با ورود فناوری، متاسفانه راه های جدید گریز از قانون به علت عدم به روزرسانی قوانین مربوط به تاکسیرانی افزایش می یابد. 

گشترش تاکسی های اینترنتی در کشورهای غربی نیز با مشکلاتی مشابه همراه شده است؛ مثلا نرم افزار "اوبر" (Uber) به محض ورود به بازار لندن مشکلات زیادی را چه برای صنعت حمل ونقل و چه از نظر مشکلات اجتماعی ایجاد کرده است. 

مشکلات و ضعف های ساختاری اپلیکیشن درخواست تاکسی اوبر در انگلستان چنان به بحران تبدیل شده که مجوز فعالیت آن منوط به حضور کارشناسان این شرکت در دادگاه و ارائه توجیهات کافی محدود شده است. 

یکی از بزرگترین مشکلات نرم افزارهایی از قبیل اوبر در بریتانیا، افزایش آزار و اذیت های جنسی از سوی رانندگان و بعضا از سوی مسافران است. 

یکی از محدودیت های وضع شده برای رانندگان نرم افزارهای درخواست تاکسی، قبولی در امتحان زبان انگلیسی و تعهد برای پوشش 24 ساعته در تمام ایام هفته به منظور حمایت بیشتر از مشتریان است. 

صادق خان، شهردار لندن در مورد سرانجام تاکسی های اینترنتی گفت: من می خواهم لندن از نظر فناوری های نوظهور و نوآوری پیشتاز باشد، بنابراین همیشه به دنبال جذب فناوری های نوین به این شهر هستم اما فعالیت اقتصادی در لندن مستلزم رعایت همه جانبه قانون است و هیچ شرکتی از این امر مستثنی نیست. بنابراین فعالیت شرکت اوبر نیز با توجه به هشدارهای داده شده محدود یا متوقف خواهد شد. 

مدیر شرکت اوبر در واکنش به تصمیم شهردار لندن گفت: در حال حاضر بیش از 40 هزار راننده در این اپلیکیشن فعالیت می کنند و با لغو مجوز فعالیت، بحران جدیدی شکل خواهد گرفت و کاربران نیز از مزایای یک سرویس ارزان محروم خواهند شد. 

از نظر کارشناسان، مشکلات تاکسی های اینترنتی دارای ابعاد اجتماعی پیچیده ای است؛ مثلا اکثر رانندگان این نرم افزارها با خودروهای شخصی شروع به کار می کنند و با اینکه آنها مالیات نمی پردازند، اما از وضع موجود که به ضرر تاکسی داران انگلیسی است درآمد کسب می کنند. 

یکی از مشکلات موجود رانندگان فعال در تاکسی های اینترنتی، عدم توجه به ساعت کار و شیفت های استراحت است. 

با وجود مشکلات فراوانی که سرویس های درخواست آنلاین تاکسی به وجود آورده اند، اما آمارها حاکی از آن است که با توجه به افزایش تقاضا برای تاکسی های اینترنتی در کشورهای پذیرنده این فناوری، محبوبیت اپلیکیشن های درخواست تاکسی تا سال 2023 تا 21 درصد افزایش خواهد یافت. 

صنعت اپلیکیشن های درخواست تاکسی پس از پنج سال از آغاز به کار در ایالات متحده نیز با مشکلات جدی مواجه شده است. در این میان مجوز فعالیت برخی از نرم افزارهای محبوب مثل اوبر به صورت کامل در لس آنجلس و سیلیکون ولی (Silicon Valley) لغو شده است. 

از نظر کارشناسان صنعت حمل ونقل، مشکلات سامانه درخواست آنلاین تاکسی در ایالات متحده و بعضی از کشورها به پنج دسته تقسیم می شود: 

1. عدم برابری در مواجه با قوانین 

به دنبال محبوبیت اپلیکیشن های درخواست تاکسی در ایالات متحده، شکایت راننده های تاکسی و شرکت های پشتیبان آنها روز به روز بیشتر شده است. آنها معتقدند که اصلا منطقی نیست که در یک حوزه کاری یکسان، قوانین بین تاکسی داران زردرنگ با مسافربرهای اینترنتی شخصی، به صورت جداگانه اعمال شود و این در حالی است که در هر دو حالت درآمد با جابه جایی مسافر حاصل می شود، اما آنها از عوارض، مالیات و مطالبات شهرداری معاف هستند اما تاکسی داران رسمی در عین مواجه با رکود بازار، باید این هزینه ها را بپردازند. 

2.عدم توجه به سوء پیشینه رانندگان 

معمولا برای دریافت مجوز فعالیت کار با تاکسی لازم است که از راننده، گزارش عدم سوءپیشینه دریافت شود، اما این مسئله بسیار حیاتی در هنگام ثبت نام رانندگان تاکسی های اینترنتی از جمله اوبر در آمریکا انجام نمی شود و در واقع همین مسئله باعث لغو مجوز اوبر در تگزاس شد تا ایالت های دیگر نیز از خطرات این ضعف مدیریتی آگاه شوند. 

3. عدم توجه به نیازهای مسافران معلول 

از آنجایی که تقریبا تمام رانندگان فعال در اپلیکیشن های درخواست تاکسی از خودروهای شخصی برای کسب درآمد استفاده می کنند، بنابراین تمام خودروها از ارائه خدمات به ویلچیرنشین ها محروم هستند. 

4.عدم توجه به حقوق قانونی رانندگان 

متاسفانه شرکت های پیشتاز این صنعت در جهان یعنی اوبر و Lyft کمترین توجه را به حقوق رانندگان دارند. این شرکت ها هرگز رانندگان را جزء کارکنان خود طبقه بندی نمی کنند و صرفا آنها را به درآمدزایی مستقل تشویق می کنند. 

در واقع همین سیاست یک بام و دو هوا باعث شده که بعضی از رانندگان از تنزل شخصیت کاری خود با خبر شوند و ضمن انتقاد از وضعیت موجود، از فقدان حداقل مزایا و خدمات شرکت اصلی شکایت کنند. 

5.عدم توجه به نظارت مستمر بر عملکرد 

متاسفانه مسئله عدم نظارت بر عملکرد شرکت های درخواست آنلاین تاکسی در بروز برخی از مشکلات موثر بوده است؛ مثلا در کالیفرنیا قانون جدیدی وضع شده که در آن مسئولیت کنترل بر اپلیکیشن های درخواست تاکسی از شهرداری ها به سازمان های مدیریت ایالتی واگذار شده است. 

کارشناسان بر این باورند که ریشه اکثر مشکلات فناوری درخواست آنلاین تاکسی، قوانین ضعیف یا فقدان قانون شفاف و مشخص است. در واقع دولت هر کشوری باید به حق قانونی تاکسیدارانی که مالیات پرداخت می کنند توجه کند و از ایجاد انحصار مجازی در بازار حمل ونقل که با پایمال کردن حقوق رانندگان ناآگاه حاصل می شود، جلوگیری نماید.

  
  

اکثر صاحبان فروشگاه   های اینترنتی در تولید محتوا در فروشگاه خود واقعا ضعیف عمل می کنند. خیلی از فروشگاه های اینترنتی به جای اینکه به فکر مخاطبان شان باشند فقط به فکر این هستند که چطور محصولات شان را تبلیغ کنند تا هر کسی که از راه رسید خواهان آن ها شود.

این اشتباهی است که خیلی از دوستان انجام می دهند و فکر می کنند این تنها راه برای افزایش فروش محصولات شان در فروشگاه اینترنتی است که باید انجام دهند!

اما غافل از اینکه فروشگاه های اینترنتی محبوبی مثل دیجی کالا و بامیلو وجود دارند که برای هر کسی شناخته شده هستند و خیلی ها دوست دارند از این فروشگاه ها محصولات مورد نظرشان را خریداری کنند. پس راه چاره چیست؟ چه طور با فروشگاه اینترنتی های غول در ایران باید رقابت کنیم؟

در این مقاله قصد دارم به شما یاد بدهم که چه طور باید در فروشگاه اینترنتی خود تولید محتوا کنید تا هر بازدید کننده ای مشتاق شود تا از شما خرید کند. البته که این تنها راه برای رقابت با بزرگان است.

پس اگر بودجه کمی دارید و توان تبلیغات انبوه برای فروشگاه اینترنتی خود را ندارید در این مقاله همراه من باشید تا بهترین روش تولید محتوا در فروشگاه اینترنتی را به شما یاد دهم.

 

تولید محتوا در فروشگاه اینترنتی

به طور معمول به وبلاگ هر فروشگاه اینترنتی در ایران که نگاه کنید جز تبلیغ محصولات شان چیزی نمی بینید. یا محصولی جدید با امکانات جدیدش را معرفی کرده اند، یا نقد و بررسی گذاشته اند، یا مدل هایی از یک محصول خاص را با هم مقایسه کرده اند و یا در کل به مزیت ها و ویژگی های محصولات اشاره کرده اند که این دقیقا یعنی تبلیغ کردن محصول!

البته این گونه مقالات نیز در بعضی از مواقع لازم است ولی هدف اصلی ما این نیست! هدف اصلی ما رفع نیاز مخاطبان مان است. طوری که احساس کنند شما دقیقا برای همین این فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کرده اید که به آن ها کمک کنید. حالا این یعنی چه؟

تولید محتوا در فروشگاه اینترنتی




 

فرض کنید شما کارتان فروش کیف های زنانه است. هر مدل از کیف های شما برای یک رنج سنی از خانم ها کاربرد دارد و مسلما هر کیفی به تیپ دختر خانم های جوان 20 تا 25 ساله نمی خورد.

یک قانون در تولید محتوا وجود دارد و آن هم شناخت دقیق مخاطبان است. هرگز به این فکر نکنید که هر کسی می تواند مخاطب محصولات شما باشد.

مثلا کیفی که سبک و کوچک است و رنگ قرمز دارد برای خانم های 40 ساله چادری به هیچ وجه مناسب نیست! این مدل کیف ها به درد دختر خانم هایی می خورد که سنی ما بین 20 تا 30 سال دارند.

همانطور که متوجه شدید هر کدام از محصولات شما مناسب برای افراد خاص با سلایق خاص هستند. به عنوان مثال دختر خانم های جوان که مایل اند کیف قرمز رنگ و سبک و جم و جوری بخرند علاقه مند به مهمانی رفتن و دوره همی ها و کلا خوشگذرانی با دوستان شان هستند.

این یعنی شناخت مخاطب! این یعنی شناسایی نیازهای مخاطبان. اگر بتوانید به خوبی مخاطبان محصولات تان را شناسایی کنید خیلی راحت تر می توانید به آن ها کمک کنید تا بهترین انتخاب خود را انجام دهند.

حالا فرض کنیم شناسایی مخاطبان تان را به خوبی انجام داده اید. حالا چه طور باید برای آن ها تولید محتوا کنید؟ فراموش نکنید هر کسی که قصد دارد از فروشگاه اینترنتی شما خریدی انجام دهد در آن لحظه فقط به فکر خودش است و هیچ چیز دیگری برای او اهمیتی ندارد. به این فکر می کند که بهترین انتخاب برای او از میان این همه گزینه ها کدام است؟ چه کیفی بخرد که به شخصیتش بخورد و بین دوستان اش متمایز باشد.

پس بیایید به او کمک کنید. اما چه گونه؟ با نوشتن یک مقاله با عنوان "راهنمای انتخاب کیف برای دختران با سلیقه و شیک پوش" یا "چه کیفی برای مهمانی آخر هفته مناسب شما است؟" یا "کیفی که دختران جوان را در هر شرایطی با سلیقه و خوش تیپ جلوه می دهد" و ....

به همین سادگی می توانید نیاز مخاطبان تان را رفع کنید و کاری کنید همیشه برای رفع نیازشان به شما مراجعه کنند. همین باعث می شود همیشه به حرف شما گوش دهند و سایت شما برای آن ها تاثیر گذار شود. خب این دقیقا همان چیزی است که همه دنبال آن هستند ولی نمی دانند چه طور باید به آن برسند.

زمانی که مخاطب مورد نظر مقاله شما را می خواند و می فهمد شما برای این اینجا هستید که به او کمک کنید حس خوبی درش ایجاد می شود. از طرفی می بیند شما دقیقا کارتان همین است یعنی فروش کیف های متنوع مخصوص خانم ها. کیفی هم که شما بهش در مقاله اشاره کردید در بین محصولات شما به چشم می خورد!

همین که به او کمک کردید تا بهترین انتخابش را انجام دهد و همه چیز را هم برایش آماده کرده اید باعث می شود تا از شما بخرد نه از دیجی کالا!

زمانی که شما به مخاطب تان کمک کرده اید و فقط به فکر پر کردن جیب تان نبوده اید ، همین باعث می شود او متوجه این قضیه شود و لطف شما را با خرید کردن از شما جبران کند.

 

اگر توجه کرده باشید محصولات هر برند معروفی که می بینیم مناسب برای هر شخص با ویژگی های خاصی است.

مثلا اپل به افرادی که می خواهند خاص باشند کمک می کند که خاص باشند. همانطور که می دانید محصولات گران قیمتی هم دارد. پس اپل فقط برای افراد خاص است نه عامه مردم!

یا گوشی های سامسونگ برای عامه مردم است ولی افرادی که از لحاظ اقتصادی کمی رو به بالا هستند. همچنین گوشی های هووآوی برای افرادی مناسب است که از لحاظ اقتصادی در سطح پایینی قرار دارند. فردی که دوست دارد خاص باشد و همیشه به فکر متمایز کردن خود از دیگران است هیچ وقت گوشی هووآوری نمی خرد.

پس همانطور که متوجه شدید هر برند یا شرکتی دقیقا می داند برای چه قشری از افراد محصولاتش به درد به خور است و قرار نیست همه افراد جزء مخاطبان محصولات آن ها باشند.

 

جمع بندی و سخن آخر

اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی منحصر به فردی داشته باشید و مثل بقیه فروشگاه های اینترنتی بیهوده محتوا تولید نکنید از همین روشی که در این مقاله توضیح داده ام استفاده کنید. شاید این تنها راه برای رقابت با بزرگان باشد. مسلما این یکی از بهترین مزیت های رقابتی برای شما محسوب می شود.

اگر می خواهید فروش محصولات تان را چندین برابر کنید و فروشگاه اینترنتی تان به صورت اتوماتیک برای شما پولسازی کند بهترین راه کمک به مخاطبان تان است نه اینکه به زور به آن ها محصولات تان را تحمیل کنید. امیدوارم از این مقاله هم استفاده کافی را برده باشید.

 

منبع : همیار وب


  
  
   1   2   3      >